A-B


Aline Almeida -Identifying bodies: emergences of representation in “The Chance”



Alvany Rodrigues Noronha Guanaes -Gardens in the Dunes e Almanac of the Dead de Leslie Marmon Silko: Utopias, Distopias, e Ucronias “Sob Rasura”



Ana Maria Bueno Accorsi - The Campus Novel: Self-Conscious and Metatextual Fiction: a postmodern response to realism and modernism



Ana Maria Leal - A Serpente Emplumada: a busca de identidade da heroína



Ana Maria Zanoni da Silva - A poética de Poe no universo do cômico




Anderson Bastos Martins - Writing Home: The Presence of Autobiography in Midnight's Children


André Pereira Feitosa - The Grotesque as a means of revelation in Atwood’s “Hairball”, in Wilderness Tips, and “The Headless Horseman”, in Moral Disorder



Anna Stegh Camati -Crossdressing as performative subversion of identity in Shakespeare’s The Merchant of Venice



Aparecido Donizete Rossi - A ironia como limiar para a escritura em
“Désirée’s Baby”, de Kate Chopin




Bárbara Maia das Neves - Aquelas que cuidam, que lutam, e que sobrevivem: um olhar nas principais mulheres de A Year of Wonders de Geraldine Brooks




Berttoni Cláudio Licario
Webert Barros
Luciana Muniz -Shakespeare: Try On





Braz Pinto Junior - A poética da Ruptura de Suzan-Lori Parks: Alegorização de figuras em The America Play




Brunilda T. Reichmann - Wondrous realism and intermediality in the film Silence Becomes You (2005)



Bruno César Ferreira Vieira - The presence of the double in Mr. Hyde and Hulk



Bruno Ferrari Cuento o verdad? história, memória e política de identidade em Caramelo de Sandra Cisneros