A-B
Aline
Almeida -Identifying bodies: emergences of representation in “The
Chance”
Alvany Rodrigues Noronha
Guanaes -Gardens in the Dunes e Almanac of the Dead de Leslie Marmon Silko:
Utopias, Distopias, e Ucronias “Sob Rasura”
Ana Maria Bueno Accorsi
- The Campus Novel: Self-Conscious and Metatextual Fiction: a postmodern
response to realism and modernism
Ana Maria Leal - A Serpente Emplumada: a busca de identidade da heroína
Ana Maria Zanoni da Silva - A poética de Poe no universo do cômico
Anderson Bastos Martins
- Writing Home: The Presence of Autobiography in Midnight's Children
André Pereira
Feitosa - The Grotesque as a means of revelation in Atwood’s “Hairball”,
in Wilderness Tips, and “The Headless Horseman”, in Moral
Disorder
Anna Stegh Camati -Crossdressing
as performative subversion of identity in Shakespeare’s The Merchant
of Venice
Aparecido Donizete
Rossi - A ironia como limiar para a escritura em
“Désirée’s Baby”, de Kate Chopin
Bárbara Maia das Neves - Aquelas que cuidam, que lutam, e que sobrevivem:
um olhar nas principais mulheres de A Year of Wonders de Geraldine Brooks
Berttoni Cláudio Licario
Webert Barros
Luciana Muniz -Shakespeare: Try On
Braz Pinto Junior - A poética da Ruptura de Suzan-Lori Parks: Alegorização
de figuras em The America Play
Brunilda T.
Reichmann - Wondrous realism and intermediality in the film Silence Becomes
You (2005)
Bruno César
Ferreira Vieira - The presence of the double in Mr. Hyde and Hulk
Bruno Ferrari
Cuento o verdad? história, memória e política de
identidade em Caramelo de Sandra Cisneros
|